יום שני, 22 באפריל 2013

תאור תהליך הנחייה של צוות מורים ושילוב של כלים מתוקשבים חלק א




חלק א : פרטים כלליים
·        שם הרכז : שרון כלימי
·        שם בית הספר: זבולון המר
·        הצוות המונחה (שמות המורים) :
o       זיוה גל-אור (מדריכת מדעים בית ספרית)
o       שיראל כהן- רכזת מדעים
o       לוסי שטראוס- מורה למדעים
·        תחום הדעת : מדעים
·        נושא המשימה: חקר מדעים- האדם בריאותו סביבתו ואיכות חייו.
·        שם המשימה : חקר מדעי בנושא זיהום אוויר
·        קהל יעד: 6 קבוצות חקר משכבת ו כל קבוצה מונה כ-5 תלמידים.


חלק בגיבוש נושא המשימה
סיעור מוחין:
שלב א': פניית הצוות צוות מדעים פנו אליי בכדי לגבש את תיעוד תהליך החקר בבית הספר. תהליך החקר הינו חלק מפרויקט עירוני. התקיים יום חקר עירוני ובו כל בית ספר הציג את תהליך החקר בבית ספפרו.
(נקודת חוזק ראשונה הפניה נעשתה מצד צוות מדעים- הן מעוניינות בהעשרה והשבחת הפעילויות).
שלב ב': יוצאים לדרך: הכנת תשתית וחיפוש ברשת. הצוות קיבל משימה לערוך חיפוש לאתרי מדעים הרלוונטיים לנושא, חיפוש סרטונים, סימולציות ומקורות מידע העוסקים בנושא.  הצוות התבקש ליצור דף word ובו שם האתר או הסרטון וליצור היפר קישור. (נקודת חוזק שניה בצוות הייתה מדריכת מדעים ורכזת מדעים הצוות בעל ידע טכנולוגי בחיפוש אתרים ומקורות מידע ויכל להתמודד עם חיפוש מקורות מידע באופן עצמאי).
להלן דוגמה קטנה מתוך מקורות המידע, אתרים וסרטונים שלקטו בצוות (את מקורות המידע המלאים ניתן לראות באתר המלווה):

2 תגובות:

  1. שרון שלום
    גם אנחנו עושים עבודות חקר כשהמוקד הוא נושא הבריאות.
    נהנתי לקרוא על ההתנסות שלכם.
    בהצלחה
    איטה

    השבמחק
  2. שרון היקרה!
    אני מסכימה מאוד שניצול נקודת חוזק של צוות פעיל וחרוץ ,בעל ידע טכנולוגי רחב ,מסייעת בהנעת תהליכים ,
    גם בבית סיפרנו צוות מדעים ומדריכת מדעים מאוד מתוקשבים ונפגשים באופן מסודר ורציף אני מאמינה שזהו ג"כ מרשם להצלחה.
    הבלוג שלך מלא בחומרים ומידע אשתדל לפנות זמן בחופשה ללמוד ממנו
    בטוחה שהוא יעשיר אותי מאוד.
    תודה ! דינה אלמליח

    השבמחק