חלק א :
פרטים כלליים
·
שם הרכז : שרון
כלימי
·
שם בית הספר: זבולון
המר
·
הצוות המונחה (שמות
המורים) :
o
זיוה גל-אור (מדריכת
מדעים בית ספרית)
o
שיראל כהן- רכזת
מדעים
o
לוסי שטראוס- מורה
למדעים
·
תחום הדעת : מדעים
·
נושא המשימה: חקר
מדעים- האדם בריאותו סביבתו ואיכות חייו.
·
שם המשימה : חקר מדעי
בנושא זיהום אוויר
·
קהל יעד: 6 קבוצות
חקר משכבת ו כל קבוצה מונה כ-5 תלמידים.
חלק ב: גיבוש
נושא
המשימה
סיעור מוחין:
שלב א': פניית הצוות צוות
מדעים פנו אליי בכדי לגבש את תיעוד תהליך החקר בבית הספר. תהליך החקר הינו חלק
מפרויקט עירוני. התקיים יום חקר עירוני ובו כל בית ספר הציג את תהליך החקר בבית
ספפרו.
(נקודת
חוזק ראשונה הפניה נעשתה מצד צוות מדעים- הן מעוניינות בהעשרה והשבחת הפעילויות).
שלב ב':
יוצאים לדרך: הכנת תשתית וחיפוש ברשת.
הצוות
קיבל משימה לערוך חיפוש לאתרי מדעים הרלוונטיים לנושא, חיפוש סרטונים, סימולציות
ומקורות מידע העוסקים בנושא. הצוות התבקש
ליצור דף word
ובו שם האתר או הסרטון וליצור היפר קישור. (נקודת חוזק שניה בצוות
הייתה מדריכת מדעים ורכזת מדעים הצוות בעל ידע טכנולוגי בחיפוש אתרים ומקורות מידע
ויכל להתמודד עם חיפוש מקורות מידע באופן עצמאי).
להלן דוגמה קטנה
מתוך מקורות המידע, אתרים וסרטונים שלקטו בצוות (את מקורות המידע המלאים ניתן
לראות באתר המלווה):
אתרים: סבבה, המשרד לאיכות הסביבה, מטר, מדע בעידן הטכנולוגי, בריינפופ, אופק, משקפיים
ירוקים.
סרטונים ומקורות מידע: מקורות שונים לזיהום אוויר-סרטון מיוטיוב, זיהום אוויר- סרטון מיוטיוב, יותר תחבורה יותר פגיעה-מתוך אתר סבבה
סרטונים ומקורות מידע: מקורות שונים לזיהום אוויר-סרטון מיוטיוב, זיהום אוויר- סרטון מיוטיוב, יותר תחבורה יותר פגיעה-מתוך אתר סבבה
שרון שלום
השבמחקגם אנחנו עושים עבודות חקר כשהמוקד הוא נושא הבריאות.
נהנתי לקרוא על ההתנסות שלכם.
בהצלחה
איטה
שרון היקרה!
השבמחקאני מסכימה מאוד שניצול נקודת חוזק של צוות פעיל וחרוץ ,בעל ידע טכנולוגי רחב ,מסייעת בהנעת תהליכים ,
גם בבית סיפרנו צוות מדעים ומדריכת מדעים מאוד מתוקשבים ונפגשים באופן מסודר ורציף אני מאמינה שזהו ג"כ מרשם להצלחה.
הבלוג שלך מלא בחומרים ומידע אשתדל לפנות זמן בחופשה ללמוד ממנו
בטוחה שהוא יעשיר אותי מאוד.
תודה ! דינה אלמליח